Els diferents col·lectius locals de Compromís als Ports i el Maestrat volem aprofitar la visita de partit de Mariano Rajoy, on participarà en un acte polític del PP valencià a les nostres terres, per informar-lo de les nombroses carències que pateix el nord del nostre país. Unes deficiències inexplicables que ja les patiem en temps de Zapatero i que persisteixen amb Rajoy.

Perquè duem massa anys maltractats per un nefast i deficient finançament, el que ha posat en escac el futur del País Valencià.

Però, a més, la llista d’incompliments és notòria i llarga. Per tot això li assenyalem, per si vol exercir de president del Govern:
– La demanda de més seguretat al camp front als reiterats robatoris i agressions
– La necessitat d’invertir més per frenar la regressió de la costa i dotar el litoral dels passejos marítims promesos
– La petició d’una moratòria/prohibició del fracking a nivell estatal, com s’està fent en molts països europeus davant la incertesa i els perills ambientals per als nostres pobles
– Que el Govern es va comprometre amb la dotació d’una comissaria de la Policia Nacional administrativa per tramitar el DNI i de transferència de personal per posar-ne un altra d’autonòmica
– El Govern espanyol ens segueix tractant com a ciutadans de tercera, incomplint compromisos com el d’instal·lar Rodalies fins el Maestrat i el de redactar un Pla de Viabilitat que desbloquege d’immediat la situació d’aïllament de la comarca i el greuge econòmic i en vides que suposa
– Les industries i ports de la zona han de disposar d’un enllaç amb un Corredor Mediterrani que ha de discórrer pel País Valencià i no per Castella com s’entesta el seu partit
– També ha de suprimir les Diputacions per duplicar funcions i per ser un niu d’enxufats que viuen d’una institució desfasada que ha de desaparèixer, mentre es vol ofegar als pobles menuts
– Tot i la pressió fiscal a la que se’ns sotmet, seguim sent una societat de peatge per poder circular amb seguretat. Volem l’AP-7 sense peatges i exigim el desdoblament immediat de l’N340 i l’autovia d’Aragó
– Senyor Rajoy, on està la canalització de la Rambla d’Alcalà?
– Les paraules i les promeses no son el seu fort. El PP va prometre en la campanya electoral que legalitzaria el parany i precisament l’han fet il·legal.
– Ha llevat les ajudes a la dependència, unes ajudes vitals per a qui més ho necessita i les seues famílies
– I per últim, també li volem recordar que el seu govern està cobrant als ciutadans de Peníscola 4 milions d’euros per un Centre d’Estudis, que estan en uns terrenys que va ser espoliat per la dictadura a tots els peniscolans i peniscolanes.

Davant açò, senyor Rajoy, no pot vindre ací amb la consciència tranquil·la, enarborant patriotismes i brots verds. Els ciutadans d’aquesta comarca vivim aïllats, estem maltractats per vostè i el PP, que es reuneix avui a Peníscola al marge de la situació insostenible de moltes empreses i famílies a posar la música a tot volum, a rodejar-se de palmeros i on tot serà confetti i alegria. Vage-se’n.