El diputat de Compromís a les Corts Valencianes va participar amb altres forces polítiques progressistes en una taula rodona sobre el desballestament de l’estat de benestar a Benicarló.

Divendres passat es va celebrar la taula rodona que portava coma títol El desballestament de l’Estat del Benestar. Propostes des de les esquerres. El Saló Gòtic de Benicarló, ple de gom a gom, va acollir diferents personalitats del món de la política que representaven els quatre partits de l’esquerra: compromís, ERPV, EUPV i PSPV-PSOE. Fran Ferri, diputat a les corts valencianes, va ser l’encarregat de representar a la coalició compromís aportant una visió jove i fresca al temps que presentava la ideologia i les propostes de la coalició.

La taula es va desenvolupar d’una manera amistosa i relaxada. Les diferents personalitats allí presents van aportar la seua visió de la situació actual i els punts de convergència que les esquerres haurien de tindre. Una de les aportacions més significatives del diputat Fran Ferri va ser la visió de la diversitat política com a riquesa i com a representació de la realitat social però amb la convergència de l’acord generalitzat en la persecució de qui defrauda. Va remarcar que “l’esquerra també és regeneració democràtica, des de l’esquerra hem de llevar a la dreta que governa per a les èlits i no per a les persones” però també va destacar que “l’èxit de Camps i de la dreta fins al moment ha vingut donada pel fracàs de les polítiques d’esquerres de qui han governat i la necessitat d’una vertadera regeneració democràtica des de l’esquerra més progressista”.

Ferri va aportar una visió renovada de l’Estat del Benestar i una opinió crítica tant del desmantellament que estem vivint des del govern del PP com des de les falses polítiques d’esquerres que s’han donat amb altres governs. Va afirmar que l’Estat del Benestar era un
pastís gran que es repartia de forma desigual i que no ha segut fins que aquest pastís s’ha reduït que no hem vist que el repartiment beneficiava només a una part de la societat. Aquesta realitat ha de ser canviada per a passar a un repartiment equitatiu i just governant per al benestar de les persones.

En acabar la taula rodona va valorar l’experiència com a positiva i es va mostrar satisfet amb les aportacions pròpies i amb les afirmacions de la resta de participants. Considerà l’acte una experiència enriquidora i necessària per a que la gent conega les propostes de tots els partits i les possibilitats de canvi democràtic basat en la justícia social i la igualtat