Marta Sorlí, portaveu de Compromís Maestrat-Els Ports, va ser l’encarregada de presentar i moderar aquest Acte Obert de la Primavera Europea.

Els Candidats de Primavera Europea no venen a fer-se una foto ara que estem en eleccions; venen a treballar, a dur-se les reivindicacions i propostes que des de les Comarques del Nord considerem més nostres i que puguen tenir una repercussió a Europa i a les polítiques que des de Brussel·les es puguen dur a terme” Va introduir Sorlí.

Els nostres sectors productius, l’agricultura, la pesca, el turisme; i les nostres temors i reivindicacions com el Castor, el fracking o ara les prospeccions a la mar, són qüestions que ens afecten d’una manera directa, i que moltes d’elles poden ser regulades des del Parlament Europeu” Afirmà Sorlí.Primavera Europea Benicarló

La Coalició Primavera Europea, dins de la qual es troba integrada Compromís, és fruit de l’acord de totes les formacions integrants, amb un programa sòlid, transformador i que posa per davant de tot a les persones.

En aquest acte obert a tota la ciutadania, hem tingut l’ocasió de conèixer per boca del cap de llista i futur Eurodiputat per Primavera Europea, Jordi Sebastià, quines són les línies generals del programa electoral.

La participació d’un públic que te ganes i te il·lusió per construir un futur, va propiciar un interessant intercanvi d’opinions que van permetre explicar d’una manera clara i coherent quines són les polítiques en qüestions tan delicades com la immigració, analitzant els seus orígens i proposant les línies estratègiques i les mesures concretes a adoptar per a poder fer front i tractar aquest drama humà i social amb la dimensió que li pertoca.

Altres del eixos centrals del programa amb el la Coalició Primavera Europea es presenta a aquestes eleccions, va ser la sobirania energètica, la transició energètica que permeti passar dels oligopolis dictatorials actuals a models més oberts, democràtics, socials i justos de producció energètica. Aquest va ser un dels punts que Miguel Martínez, membre de la CHA (Chunta Aragonesista) i integrant també de Primavera Europea, va voler destacar a les seves intervencions.

Les energies brutes creen problemes no només en la seva pròpia producció i als seus països d’origen, si no també a nivell mediambiental. El nostre model energètic és un model de proximitat, net, participatiu, i sobre tot amb un gran respecte amb el medi ambient, el territori i les persones que l’habiten. No més d’aquesta manera es pot garantir la sostenibilitat tant actual com per a les generacions futures.

No acabem de nàixer, som una Coalició de Partits polítics molts d’ells amb representació a la comunitat autònoma en la que treballen, com és el cas de la CHA o del Compromís. Tenim més de mil càrrecs públics arran de tot l’Estat Espanyol, així que a més d’estar il·lusionats, tenim la convicció que es pot dur a terme el nostre programa electoral, un programa electoral obert a les propostes que puguin continuar arribant per part de la societat.

“Volem que ens utilitzeu, som una eina de treball a la vostra disposició” Afirmà Sebastià.

L’acte va ser tancat amb un resum del tractat a la taula rodona, a càrrec de Mònica Àlvaro, membre de Compromís i integrant de la llista de Primavera Europea.