Compromís considera que el Partit Popular estafa al País Valencià al facilitar el Fracking al Maestrat-Ports.

Després de la intervenció del Secretari Autonòmic de la Conselleria d’Indústria a la Comissió d’aquest dimecres, per a donar explicacions d’ en quin moment es troben els permisos de fracking; la portaveu de Compromís Maestrat-Els Ports, Marta Sorlí, ha afirmat “Ens trobem dFoto Martaavant de la situació més perversa i temerària que podíem esperar del Partit Popular, que ha posat en venda les nostres tres comarques”

Aquestes taxatives afirmacions, venen donades per les argumentacions utilitzades pel Secretari Autonòmic, el senyor Monzonís.

La doble moral que habita al Partit Popular, aprovant mocions en contra del fracking als municipis on governen, i per una altra banda, vetant qualsevol iniciativa que pare els peus a l’afan depredador de Montero Energy, deixa ben clar al costat de qui estan, faltant al respecte a tot el veïnat dels territoris afectats.

Si al Govern Valencià no els agrada el contingut de les diferents proposicions en contra del fràcking que s’han presentat a les Corts, també podien haver elaborat la seva pròpia, en canvi tot el contrari, prefereixen estudiar amb interès els permisos de fracking“ recorda Sorlí.

Ara, els nous arguments esgrimits pel PP, van en la responsabilitat que tenim els valencians i valencianes en aportar energia a l’actual model energètic; un model que ha creat el seu Govern i que mantenen a base de decrets en contra de energies netes i més sostenibles amb el territori i el medi ambient.

Totes les maniobres dutes a terme durant l’últim any pel Partit Popular, únicament buscaven guanyar temps, insultant a les persones que representen, doncs ha sigut en aquesta Comissió d’Indústria on s’ha dit clarament que no pensen fer cas a cap dels informes contraris existents, ni a l’elaborat per la Diputació de Castelló ni al que parla de falles actives.

També s’ha aclarit en aquesta Comissió, que la solvència econòmica estava clarament garantida, al pertànyer Montero Energy a R2energy, però el que no va explicar, és que en cas de problemes de qualsevol tipus, la responsabilitat pot arribar a recaure únicament en Montero Energy, una empresa de 3000 euros, i que pot arribar a repetir-se el cas del Prestige, del que ara ningú és responsable, o com el Castor, que si no es fica en funcionament, s’hauria d’indemnitzar amb 1700 milions d’euros.

Portaveu Comarcal de COMPROMÍS Maestrat-Els Ports