Compromís ha celebrat aquest dimarts una Assemblea Comarcal oberta a totes i tots el militants, així com a totes i tots els simpatitzants.

Durant el transcurs de la mateixa, s’han pogut valorar qüestions de gran transcendència no només per a Compromís, si no per a tot el País Valencià. Les Comarques del Maestrat i Els Ports, són especialment sensibles a les decisions que es puguin prendre a l’EuroParlament, per la qual cosa és molt important el tenir veu directa com la que tenim ara a través de Jordi Sebastià.IMG-20140709-WA0006

A més de valorar els resultats de les eleccions europees, una gran part del debat se l’ha dut la situació comarcal, les seves mancances i les propostes que la gent de Compromís tenim per tal de dinamitzar els sectors productius, els serveis públics, cobrir les necessitats bàsiques, i en definitiva millorar la qualitat de vida de les persones. En aquesta part del debat, s’ha recalcat i incidit en la importància d’ampliar el nombre de col·lectius, el nombre de militants i simpatitzants; però sobre tot en aconseguir que els nostres veïns i veïnes sàpiguen que hi ha una altra manera de fer les coses, que funciona, que te experiència i responsabilitats de govern en molts llocs, que està al seu costat i que es diu Compromís.

Dins de la pròpia Assemblea i en un altre ordre de coses, també s’ha donat a conèixer l’estat dels col·lectius locals i les característiques pròpies del municipi en el que es troben, la seva acció de govern dins de l’oposició, i els instruments amb els que compten.

«Des de Compromís s’ha fet un gran treball, i ha d’haver una satisfacció del mateix però no podem alegrar-mos. Mentre hi hagen injustícies, desigualtats, manca de serveis públics dignes, famílies que no arriben a final de mes, i una economia tan precària a les nostres comarques, no pot haver alegria. Però no estem ací per a lamentar-nos, estem ací amb propostes serioses, útils i totalment viables; així que el que hem de fer és donar il·lusió a la gent, fer-les crítiques amb els governs actuals i animar-los a que formen part del canvi, i Compromís és la proposta i l’alternativa» Ha explicat Marta Sorlí, portaveu comarcal de Compromís Maestrat-Els Ports.

Durant el transcurs de l’assemblea, vam poder comptar amb Vicent Marzà, membre de Compromís per Castelló, el qual ja ha fet públic l’anunci de presentar-se a les primàries per a Diputat a les Corts per la circumscripció de la província de Castelló; assemblea en la que va voler explicar-nos com considera que pot ser útil a les polítiques de Compromís en benefici de les persones.

Ja per a concloure, i a més de la participació de totes aquelles persones que al torn obert de paraula han pogut aportar al debat, s’han començat a dissenyar les actuacions de cara a les properes eleccions a la Generalitat Valenciana i Municipals; entenent que és vital per a les persones un canvi de Govern, un canvi de model que fique ja d’una vegada a les persones i el territori al centre del debat.