El regidor Manel Salvador recorda que son útils per acabar amb els insectes molestos

Alcalà de Xivert, 19 d’abril de 2016

El regidor Joan Manel Salvador ha presentat per a que es debata al Ple d’Alcalà de Xivert una moció de protecció de la fauna insectívora urbana. El portaveu de Compromís  recorda que “davant la proliferació d’insectes molestos per a la població i en especial del Aedes albopictus (mosquit tigre), cal prendre mesures de control per evitar en tot allò que es puga l’augment de la seua població”.

Salvador recorda que les mesures preventives com són, entre altres, el control dels hàbitats on es reprodueixen els mosquits i creixen les larves han demostrat que són molt efectives. Aquestes mesures, encara que difícils d’aplicar, comporten l’ús de productes fitosanitaris. “La comunitat científica ha demostrat que els millors insecticides són els seus depredadors naturals”, recorda el regidor de Compromís. No fa molts anys a Alcalà abundaven aquestos depredadors (falcilles, orenetes, ratpenats, dragons, òlibes, mussols, xoriguers…)  i que degut a les noves característiques de les construccions i el canvi que ha suposat passar d’una societat rural a una societat moderna s’ha anat acabant amb els seus hàbitats.

Compromís ha reclamat els següents Acords:

• Que es faça un estudi de l’estat en que es troben actualment les poblacions i els hàbitats de la diferent fauna insectívora en les zones urbanes del nostre municipi.
  • Que es realitzen campanyes d’informació destacant els beneficis que comporta per a la població la diferent fauna insectívora.
  • Que es regule amb una ordenança municipal la protecció de la fauna insectívora beneficiosa per a la població.
  • Que s’instal•len en les zones urbanes del municipi nius artificials per a que la diferent fauna urbana insectívora puga nidificar i augmentar la seua població amb la finalitat de rebaixar la població d’insectes molestos i rebaixar al mateix temps l’ús de productes fitosanitaris per al control de plagues.